Pivot-raportit (webinaari)
Tässä webinaarissa opit muodostamaan Pivot-taulukoita ja -kaavioita. Opit, miten tiedot kannattaa asetella pivot-alueille, jotta saat jäsennettyä ja poimittua tarpeesi mukaiset tiedot. Pivot-taulukon muotoilu, yhteenvetojen muodostaminen ja kaavion muodostaminen tulevat tutuiksi. Opit myös päivittämään tiedot, kun lähdetietoihin tulee muutoksia.
Kenelle: Käytät työssäsi melko paljon Exceliä. Käsittelet isoja taulukoita ja luot niistä yhteenvetoja. Käsiteltävänä olevissa taulukoissa on paljon numeerista tietoa ja analysoit niitä eri tavoin.
Pivot-raportit webinaarin (osa6) sisältö:
Pivot-taulukko – mistä ja miten muodostan?
- Lähdeaineiston muuntaminen oikeaan muotoon
- Pivot-raportin muodostaminen
Pivot-raportin muokkaaminen
- Oletusfunktion muuttaminen
- Muotoileminen
Lähdetietoihin porautuminen
Tietojen poimiminen ja jäsentely
- Rivi- ja sarakekenttien suodattaminen
- Dynaamisuutta osittajilla
- Aikajana päivämäärien ja ajanjaksojen suodattamiseen
Tietojen päivittäminen
- Kun lähdeaineiston koko muuttuu
- Automaattinen päivittäminen
Yhteenvetofunktiot
Kaavion muodostaminen
Vinkkejä